«بیتل جوس بیتل جوس» با فروش ۱۱۰ میلیون دلاری در افتتاحیه داخلی، نشان داد تیم برتون به دوران خوش خود بازگشته است.

بیتل جویس2

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، «بیتل‌جوس ۲» فیلم جدید تیم برتون که انتظار زیادی برای اکران آن وجود داشت، با فروشی باورنکردنی در سینماهای آمریکا کارش را شروع کرد؛ انگار نه انگار که فاصله ۳۶ ساله بین فیلم نخست و این فیلم وجود داشته است.

این فیلم که اولین فیلم اکران پاییزی ۲۰۲۴ محسوب می‌شود، کاری از برادران وارنر است و کارش را با فروش ۱۱۰ میلیون دلاری در ۳ روز افتتاحیه‌اش آغاز کرد. حالا قدرت حفظ این فروش نشان می‌دهد که دنباله «بیتل‌جوس» چقدر موفق بوده است.

در حالی که فیلم اصلی در سینماهای خارج از آمریکا اکران نشده و فیلم جدید از عامل نوستالژیک بهره نمی‌گیرد باید دید عملکرد آن در سطح بین المللی چگونه خواهد بود. تاکنون فروش خارجی این فیلم ۳۵ میلیون دلار از ۶۹ بازار است که به معنی عقب ماندن قابل توجه از نمایش داخلی است، اما امید این است که به‌تدریج شتاب بیشتری بگیرد و با اکران در بازارهای بزرگی مانند فرانسه، آلمان و ژاپن موفق ظاهر شود. این فیلم در بریتانیا با فروش ۹.۶ میلیون دلاری پیشتاز شده و پس از آن مکزیک با ۶.۵ میلیون دلار و همچنین استرالیا با فروش ۲.۶ میلیون دلار جای دارند.

در آمریکای شمالی این فیلم کمدی-ترسناک، عنوان دومین افتتاحیه بزرگ ماه سپتامبر تمام دوران را به خود اختصاص داد و پس از فیلم اقتباسی «آن» از رمان استیون کینگ با درجه R در سال ۲۰۱۷ قرار گرفت که در ۳ روز افتتاحیه‌اش ۱۲۳ میلیون دلار فروخته بود.

فیلم ترسناک معروف پس از ۳۶ سال آمد |  ۱۱۰ میلیون دلار در سه روز | تصاویر

«بیتل جوس بیتل جوس» از «آن فصل ۲» که دومین افتتاحیه بزرگ سپتامبر تمام دوران را با فروش ۹۱.۱ میلیون دلار به نام خود کرده بود هم فراتر رفت.

در «بیتل جوس بیتل جوس» مایکل کیتون بار دیگر به عنوان یک روح شرور در کنار وینونا رایدر و کاترین اوهارا بازی کرده و بازیگران تازه وارد این دنباله هم شامل جنا اورتگا، جاستین ثرو، مونیکا بلوچی، آرتور کونتی و ویلم دفو هستند. این بار، لیدیا دیتز (رایدر) و خانواده‌اش پس از یک فاجعه به خانه بازمی‌گردند و متوجه می‌شوند که دخترش، آسترید (اورتگا)، دریچه‌ای به زندگی پس از مرگ باز کرده است.

این فیلم برای همه گروه‌های سنی و خانواده‌ها جذاب و گواهی بر جایگاه کلاسیک فیلم اول است. بیش از یک سوم درآمد حاصل از فیلم از پرده آیمکس و سایر صفحه نمایش‌های بزرگ به دست آمده است. بازیگران فیلم هم موفق شده اند اسپانیایی تبارها را که بیشترین تماشاگران سینما هستند، به خود جلب کنند و اورتگا، ستاره سریال پرطرفدار «چهارشنبه» نتفلیکس، یکی دیگر از سلاح‌های مخفی فیلم برای جلب نظر زنان جوانتر بود.

به نظر می‌رسد برتون با بهره‌گیری از روحیه بازی‌گوشی دیوانه‌وار خود در ساخت دوباره یکی از موفقیت‌های پیشین خود، دوباره جان گرفته است. هزینه ساخت این دنباله ۱۰۰ میلیون دلار گزارش شده و این رقم پیش از هزینه بازاریابی عمده‌ای بود که شامل نمایش جهانی فیلم در جشنواره پر زرق و برق ونیز هم می‌شد.

فیلم ترسناک معروف پس از ۳۶ سال آمد |  ۱۱۰ میلیون دلار در سه روز | تصاویر

برتون که کارگردان سریال «چهارشنبه» نیز بود این دنباله را بر اساس فیلمنامه‌ای از سازندگان آن سریال یعنی آلفرد گاف و مایلز میلار کارگردانی کرد.

فیلم اصلی «بیتل جوس» در باکس آفیس داخلی ۷۴ میلیون دلار فروخت که آن زمان مبلغ هنگفتی محسوب می شد.

هیچ فیلم استودیویی بزرگ دیگری جرأت نیافت تا فیلم خود را هم زمان با این فیلم که در ۴۵۷۵ صفحه نمایش در حال پخش است، راهی سینماها کند.

فیلم ترسناک معروف پس از ۳۶ سال آمد |  ۱۱۰ میلیون دلار در سه روز | تصاویر

کد خبر 880028
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha